Baka.

Igår var William hemma med.
Två sjuka föräldrar och en sjuk 2,5åring är inte å leka med.
Han var sååå uttråkad.
Så även fast att man är sjuk själv är det bara att bita ihop för att underhålla på bästa sätt.
Baka är ju enkelt så de blev de igår.

Såg hos Jacqueline ett recept på kladdkakemuffins så de blev det igår.

Kladdkaksmuffin recept
Ca 24 st.

- 200 gram smör
- 4 st ägg
- 5 dl socker
- 3 tsk vaniljsocker
- 2 krm salt
- 8 sk kakao
- 4 dl vetemjöl
- 1 tsk bakpulver
- 200 gram vit, ljus eller mörk choklad.

Gör så här:

Smält smöret och låt svalna.
Blanda ägg och socker pösigt.

Tillsätt de övriga ingredienserna.
Häll i smöret sist i bunken.

Hacka chokladen i småbitar, häll i bunken och rör om.


Häll i muffinsformar, lite mindre än halva.
Grädda i ugnen på 200 grader i 10-12 min.








Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin

Såg riktigt goda ut :)



Jag jobbar på ÖB, jag hade tur att få tag i några i Robins strl, fanns bara dom 2 jag köpte kvar... :)



Kram

2011-10-13 @ 21:21:32
URL: http://beabofink.blogg.se/
Postat av: Pappan Anders

Dom ser smarriga ut! Jag bakade muffins me äpple och kanel tillsammans me sonen igår :-) Nu stjäl jag ditt recept.Krya på er.

Ha De!

2011-10-13 @ 22:02:55
Postat av: Jacqueline

Haha visst är dom goda. Önskar jag vore din arbetskamrat imorgon hehe :) Tack för länkningen ;) Hoppas ni mår bra!

Kram kram

2011-10-13 @ 22:23:33
URL: http://http:/jacquelinesoderqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0