Tillstånd för att ta kort på sin nyfödda bebis?!

Det här måste ju vara en av dom sjukaste sakerna på länge.

Nu ska man tydligen behöva ansöka om TILLSTÅND för att få ta bilder när man föder/har fött barn och befinner sig på sjukhus.

Kolla in artikeln HÄR.


Om jag tänker tillbaka till när William föddes.. Och om någon skulle säga åt mig att vi inte fick ta bilder
på våran helt nyfödda bebis skulle jag bli otroligt jävla upprörd.
Vad fan ska man göra då, be dom trycka tillbaka ungen tills dom har letat fram några jävla papper som man säkert dessutom måste läsa igenom ordentligt innan man skriver på så man får ta bilder sen när bebisen kommer ut?!

Visst jag kan ta att man inte ska ta bilder på personlen, men varför skulle man vilja det? :S
Jag kan också ta att man inte får ta bilder om man är på sjukhuset..
Men alltså FÖRLOSSNINGEN och BB?!!

Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]

Sv Jo jag läste denna artikel igår och blev milt sagt upprörd... nu måste jag ta tag i att ringa angående det här också, för jag vill givetvis kunna ta kort då bebisen kommer nu i månadsskiftet... jag hoppas att dessa tillstånd kommer godkännas snabbt också... för det är ju ingen evighet vi har på oss liksom...



Sv Jo men precis, då funkar ju NOKA morgon o kväll, och på dagen gör det ju inget om man äter nån lättare middag eller nån sallad eller så. Frukt är ju också bra att ta till när det behövs =)

Kramar

2011-11-12 @ 04:04:20
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Millah - väntar första barnet ♥

Tack så mycket sötnos =) ingen bebbe ännu dock :S Kram // Millah

2011-11-12 @ 09:59:57
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Karin

Helst sjukt! Jag skulle totalt strunta i den dumma regeln!! :)

2011-11-13 @ 19:57:06
URL: http://karinochnova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0