Dieter?

Hm just nu i kursen Tänk dig smal funderar vi på dieter.
Vad skulle passa oss och vårt sätt som vi lever?

Tips och ideer?

Jag funderar på pulver/noka till frukost, mellanmål och lunch.
Sen middag tillsammans med familjen med mindre kolhydrater..

Men behöver en backup ifall det inte funkar alls med det.

Jag kan ju inte ha med matlåda för jag kan inte värma någonstans..
Och äta sallad dag ut och dag in vet jag inte om jag har lust med även om
man gör olika..

Men ge mig era ideer. :)


Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]

Jag kommer börja med NOKA så fort bebisen kommit ut :) (jag ammar ju inte). Så NOKA till frukost och lunch, en lättare middag med familjen o så NOKA till "kvällsmat". Däremellan frukt i den mån det behövs... :)

2011-11-11 @ 17:06:06
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin

Japp, vi bor i Falun :)



Jag funderar på att starta 1 ny tävling/dag, men dom kommer nog hålla på i 1-2 veckor. Kanske någon tävling blir lite kortare... :)



Kram

2011-11-11 @ 17:39:47
URL: http://beabofink.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Varför inte kolla upp din kroppstyp enligt ayurveda?

2011-11-11 @ 18:05:01
Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

sv: Än är bebis kvar i magen. :) Hon kommer nog stanna där ett tag till. Hoppas på lite tur, brukar inte vinna :D

2011-11-11 @ 18:23:55
URL: http://endenise.se
Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

sv: Ja ser man det så så går jag nog hellre upp lite. 35kg är ju en del, hälften av mig liksom. Det är så himla olika och jag funderar alltid på varför. Kan inte alla bara ha något mellanting? :D

2011-11-11 @ 19:22:39
URL: http://endenise.se
Postat av: Madde

Rebecka vad ska jag göra när jag har tagit reda på min kroppstyp? Jag är Pitta men hittar ingen vidare information direkt. Alltså typ ät de här undvik de där? ;)

2011-11-11 @ 20:00:54
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Anna Skipper hade ett avsnitt där ett par gick på en kost baserad på deras ayurveda typ. Så kolla om hon fortfarande har de upplägget på sin sida eller blogg. Men om du nu är pitta så är ju detox att föredra de två första veckorna för att få bort eventuell inflammation i kroppen. Därefter skulle jag rek. att ta bort ALLT kolhydrat eftersom de är det som bidrar till t ex tarm inflammationer och äta kryddstarkt eftersom kryddor är många gånger anti-inflammation. Tex kanel, ingefära och gurkmejram.

2011-11-11 @ 22:05:57
Postat av: Rebecka

Kom på en annan sak. Om du vill kombinera pulver och mat samt göra enligt ayurveda. Kolla då om det finns ngn typ av jäst i pulvret eftersom det också bidrar till inflammationer och då är ju detox och borttagning eller minskning av kolhydrat förgäves.

2011-11-12 @ 07:50:45
Postat av: Anonym

jag går personlig träning-kurs i skolan och det finns faktiskt INGEN diet som är speciellt bra... man kan istället ta reda på bra mat.. pulverdiet är sämst!

2011-11-16 @ 14:58:49
URL: http://melinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0