Träning.

Ja alltså jag har rätt mycket funderingar på de här med träningen..

Jag skulle för det första ÄRLIGT vilja veta vad en snygg, vältränad och fit person tänker när de kommer en tjockis som mig och tränar?
Alltså tänker man typ "ååh vad bra det var på tiden" eller typ "fy fan va gör du här gå hem!"?
Svara gärna anonymt om ni inte vill svara med namn..
Men gärna BARA seriösa svar annars tar jag bara bort era kommentarer..

Sen undrar jag..
För bästa förbränningen/muskelbyggande träningen tex om jag anser att magen är ett problemområde.
Ska jag då träna det området varje dag jag tränar eller ska jag ändå låta det området vila också?

Som när jag tränar då brukar jag alltid börja med ca 30 min ganska hårt med crosstraining.
Sen kör jag lite maskiner cirkulernade för varje träningspass.
Men kör magövningar varje dag. Borde jag sluta med det?
Eller är träningsvärken bara bra att träna "bort"?

Kom gärna med massa ideér och tips nu folket!

Anledningen till att jag tränar är ju självklart för att losa i vikt men störta anledningen är för att jag mår bra av det och jag blir pigg av det.
Så även om jag inte blir fit på en gång så får jag väl hoppas att de gör någon nytta? :)
Allt tar sin tid jag har inte bråttom. :)



(bild från google.)

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag skulle säga att konditionsträning (löpning, crosstrainern, powerwalk, cykla etc) varje dag är okej, eventuellt med en eller tåv dagars vila i veckan. Men att träna en specifik muskelgrupp varje dag är mer dåligt än bra. Musklerna ska vila 48 timmar innan man tränar dom igen, alltså varannan dag. Träna kanske mage/rygg/bål en dag och nästa dag en annan muskelgrupp du vill träna, men tränar du mage varje dag kommer det snarare bryta ner musklerna än att bygga upp dom.



Vad som för övrigt får bort sånt man inte vill ha kvar på magen, som är mitt fall, så är powerwalk/löpning det bästa, och helst intervaller så pulsen höjs emellanåt.



Hoppas att det var till någon hjälp, och lycka till! Tro på dig själv så går allt :)

Kramar/Nathalie

2011-05-18 @ 18:56:58
Postat av: Michelle

Ah, bra att veta. =D .. Vilken av gelen är det du använder, är det den som heter NG gelen eller Astoishing gelen? =)



Jaha, okaj. Nä, jag är inte heller utbildad. Gick och byggde mina naglar hos en tjej innan, så lärde mig lite där, och sen massa tips från internet och så bara. Men det funkar rätt bra =P



Jag använder gele från Nail4you. Jag är nöjd med det, men är sugen på att pröva något annat om där finns något bättre. =)



/michelle

2011-05-18 @ 21:28:29
URL: http://michelleolofsson.myshowroom.se
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Ja den gör tänderna vitare samt att den mildrar ilningar! Kommer lotta ut några stycken i bloggen :)



kramar

2011-05-19 @ 05:24:09
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Pia Li

Hejsan!

Den bästa förbränningen du får är att köra konditionen efter övrig träning.

Så börja med 15 min uppvärmning, sedan övrig träning och till sist kondition.



Jag kämpar också!

Lycka till!

/Pia Li

2011-05-19 @ 11:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0