Krutkärring!

Ja min mamma är verkligen en krutkärring!

Jag har valt att inte skriva så mycket om det hela då jag tycker att det är väldigt privat.
Men kan säga så mycket att min mamma har en blodsjukdom som gör att hon får
blodproppar och mår inte alltid bra.

Nu här ett tag har hon varit hyffsat pigg men ändå har man märkt att hon inte är 100%.

Jag pratar med henne typ MINST 5 dagar i veckan och kanske 2-5 timmar om dagen.
Så jag märker ju fort ändring i röst osv.

Mamma är ingen som klagar även om hon mår skit, hon har insett att de inte hjälper.

Men som idag pratade jag med henne och hon väntade på samtal från vc,
hon hade varit inne igår och tagit prover och dom hade varit sjukt dåliga.

Nyss ringde lillasyster och skulle fråga om ett recept, då sa hon också att
"ja juste mamma hälsar att hon fick åka in och ligga med dropp!"

Alltså ni förstår ingen big deal för henne liksom, men för mig som är typ 200mil (?) bort ja de är en annan sak.

Men samtidigt är jag otroligt glad över att hon orkar kämpa, orkar kämpa för oss barn och för hela högen med barnbarn. Att hennes barnbarn faktiskt får en chans att dom ska komma ihåg henne när dom i sin tur blir stora och skaffar barn.

Så fortsätt kämpa mamma!! :) <3



(Bild från google)

Kommentarer
Postat av: lassika

Tack älskade dotter.

Nu sitter jag här med tårar i ögonen igen, och det är ditt fel, du har skrivit så vackra ord.

Du skall veta att jag älskar dig, och dina samtal och dina ord gör varmt i hjärtat. Fast jag ibland kan vara lite frånvarande. Med många pussa och kramar från krutkärringen.

2011-05-24 @ 18:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0