Varför blogga?

Ibland undrar jag varför andra skriver blogg.

Jag skriver blogg för att jag älskar att prata haha. (därav passar mitt yrke mig)
Jag skriver även för att jag vill att mina nära och kära som jag inte har boendes nära ska se våran vardag.
Men jag skriver även om mina känslor och jag skriver om precis vad jag vill.
För att det är ju som sagt MIN blogg.

Andra bloggare hänger på riktigt ut varandra, dom skriver namn eller bloggadress.
Om jag får en känsla av något som jag vill skriva om så hänger jag inte ut personen i fråga
jag skriver kryptiskt för att jag inte vill att andra ska veta vem jag faktiskt menar och ofta när jag skriver så kan det hela handla om fler än en person.
Och även om jag skriver om någon och tycker att personen gör fel eller liknande så skulle jag ändå aldrig hänga ut denne med namn eller något för jag anser inte att det är min rätt att göra det samt att jag är för snäll för att leka på det planet.
Men om då fel person tar åt sig av det jag skrivit ja men då kanske det inte var fel person egentligen?

Som det här med världens sämsta mamma, jag har berörts sjukt mycket av det hela som har hänt.
Men samtidigt fick en annan mig att inse med en fråga om det var en annan person de handlade om att det inte var bara var en person det handlade om egentligen.. Det handlar lika mycket om en annan person som även där prioriterat så sjukt fel gällande sitt/sina barn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0