Goodiebags till tvååringar..

Jag har en fundering.
Många eller typ alla här i stockholm har goodiebags på barnkalasen.
Alltså William blir två.
Och jag funderar på om de inte är lite tidigt att ha det?
Alltså VI tycker INTE att barn som är två år ska äta godis.
helt onödigt att ens visa dom vad de är enligt oss.
Så det går fetbort att ge bort godis för oss i en goodiebag.
Så vad ska man ha i isf?

Jag menar jag tänker ju inte lägga ner flera hundra på varje påse som ungarna ska få,
känns onödigt..

Jag tror att jag är anti för att där både jag och Henric växte upp så på barnkalas har man inte sånt,
det får man när man typ börjar skolan och får en godispåse när man går eller liknande..

Vad anser ni om Goodiebags till tvååringar?
Och om ni är positiva till de vad ska man ha i som INTE INTE INTE har med godis att göra?


Kommentarer
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Nää jag tycker inte heller att småbarn ska ha godispåsar med sig hem från kalas. När Nova fyllde 4 hade hon ju pippikalas för några kompisar, och då hade jag fyllt små pippipåsar med ett varsitt kinderägg, någon klubba och så en frukt typ....

Går ju att fylla med russin, eller varför inte en liten leksak kanske, om man nu öht måste ha en påse till en så liten:)

2011-03-03 @ 08:47:50
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

haha ja juste dom sa ju att de va en tjej i magen så kom de ut en liten william snacka om att ni måste blivit förvånade!?

vincent å magnum nja de va kanske lite väl ovanligt för vår smak ;)

om de nu mot förmodan skulle komma ut en tjej ur min mage blir ju saken lätt Kendra är ju bestämt så då är de inga problem haha

kram

2011-03-03 @ 09:05:58
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Petra - Mamma till Kevin och Nathelie

Russin, en frukt och någon kaka kanske, det räcker :) Tycker inte man ska slå på stor överhuvudtaget med goddiebags till så små. En liten påse med något kul i räcker :)

2011-03-03 @ 09:24:11
URL: http://petramkevin.blogspot.com
Postat av: Carolina

Russin, frukt och majskrokar tycker jag är toppen till en 2-åring, och så kanske någon ballong eller liten såpbubblegrejs. :-)

2011-03-03 @ 09:28:10
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Theres - mamma till Vincent & Nova

Alltså det spelar väl inte SÅ stor roll om den är en liten godisbit eller kaka? socker som socker. (annan sak om du inte vill att han ska känna igen och lockas i butiker, godissugen unge= JOBBIG unge haha) Men lägg i en mandarin en sån där liten russinask och kanske en leksak från automat i en sån där boll? räcker väl.. :)

2011-03-03 @ 09:38:52
URL: http://mammalivet.blogg.se/
Postat av: Malin

Vagnhäradsbo som man är känner jag inte till goodiebag till så små:) Men jag skulle satsa på ett paket russin, ballong ..kanske någon studsboll typ? Som du säger vill man ju inte lägga massa pengar på det ju..känns som kalas kostar ändå.

2011-03-03 @ 18:23:53
Postat av: maria

mitt första barn fick vänta länge innan han fick godis med men sen kom hans bröder och då kunde man ju inte säga "nej du får inte äta sådant" när hans bror fick.



kan du inte köpa lite småsaker i som lite mindre leksaker, såna utan små delar såklart hehe

2011-03-03 @ 18:33:20
URL: http://crazyminds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0