Sthlms tant..

Idag var en rätt lugn dag.
Fick dock en utskällning av en sthlmstant som tyckte att "alla ni lastbilar har helatiden motorn igång när ni lossar"

Haha oki till förklaringen hör att de stod en lastbil vid kaj som nästan var klar, och bredvid honom hade en till lasbil trängt sig in det innebar att man precis kom emellan dom parkerade bilarna när man skulle ut därifrån.
Framför dom håller en till lastbil på att vända och ska alltså ut, alltså åker inte jag in där och trängs också utan ställer mig på sidan för att vänta men inte stå i vägen för alla bilar. Vilket jag visste skulle innebära att jag behövde backa där lastbilarna väl kom fram till mig.
Då kommer tanten fram och börjar mot mig!!
Ehh jag har aldrig motorn igång i onödan, jag skulle ju backa bara en halvminut senare de visste jag ju om. Varför skulle jag stänga av bilen då?
Hon mena på att lastbilarna låter mycket osv.
Ehh aa som att de inte är mer störande ljud då att jag stänger av och sen direkt startar upp lastbilen direkt?
Är ju inte direkt att en lastbil är tyst när man startar upp den.

Jag hade absolut inte sagt något om det hade varit en lastbil som stått vid kaj och haft motorn igång i onödan.
Men de är liksom ingen som har de, inte vad jag har sett iaf.
Det är ju emot butikernas regler också så då säger ju butikerna till med om någon skulle ha det.

Aja konstiga saker får man vara med om ibland.

Jag orkade inte bry mig så mycket om henne drog upp rutan igen eftersom hon inte ville lyssna på mig. :P
Jag sa som det var att jag skulle ju backa (då va lastbilen typ framme vid mig) men hon tyckte ändå att jag minsann skulle stänga av motorn..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0