Nyårsmaten.

Nyårsafton var jätte mysigt.

Vi åt sjukt god mat.

Förrätt gjorde vi hemmagjord skagen som vi la på toast.
Vi gjorde även majonäsen. ;)

Varmrätt åt vi hästfilé, potatisgratäng och hemmagjord rödvinsås. Sallad och bagutter.
Hästfilé rekomenderar jag verkligen, så otroligt mört de kändes knappt att man tuggade på något. :P


Desertt gjorde vi panacotta och hade blåbär och hallon till.

Allt var verkligen huuuuur gott som helst, och vi det mesta gjorde jag och Henric själva men Sussi fick rycka in lite ibland. :P Men de gjordes på två timmar. Rätt bra gjort tycker jag.

Självklart kommer de bilder på maten sen när jag kommer hem och lägger in allt i datorn. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0