Bilbarnstol.

Jag har en fundering, eller VI har en fundering.

William får typ inte plats i sin bilbarnstol.
Vi får knappt in honom heller för den delen.
Man får typ kasta in benen först så man lutar honom annars kommer han inte in i bilen utan att slå ihjäl sig.
Han sitter men benen väldigt böjda och han är snart helt för bred för att ens få plats i stolen.
Och det är nu jag beskriver UTAN overall, tänk er då MED overall hur de är då?!
Vi funderar på hur vi ska göra, vi hyr ju stolar av IF och nästa stol i serien är framåtvänd.
Men William är ju inte ens två!?!

HUR SKA VI GÖRA?!


Det känns ju jävligt korkat om vi ska köpa en egen stol för att han ska ha den bara ett tag för att sen ta nästa stol, vi får ju fortfarande betala för den vi inte använder då..

Så här såg han ut idag, då har han bara mjukisar och inte jätte tjock jacka.


Vi har förut och provade nästa stol i en butik, och då sa hon som jobbade där att han är tillräckligt stor i kroppen för en framåtvänd stol, alltså längden osv.
MEN vi vill ju inte ännu man brukar ju säga vad är det fyra år?
Vi har tänkt att försöka hålla ut tills han är två iaf och då ta en funderare.
Men vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Isse

Jag tycker du ska ringa till IF och se vad dom säger.. för enligt svensk lag så får du ju inte vända barn framåt vänd i bilen fören dom är 4 år.. hade jag varit du hade jag ringt IF och rådfrågat dom..

2011-01-05 @ 21:46:40
Postat av: pappa

hans kropp är inte tillräckligt stark för en framåt vänd stol. om ni mot förmodan skulle bli inblandad i en olycka och William skulle bli allvarligt skadad pga en framåt vänd stol hur skulle det kännas?

2011-01-06 @ 00:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0