Är det oki av dagis?

Vissa saker har hänt.

I torsags när jag hämtade William på dagis berättade en av fröknarna att William haft en skruv i munnen, hon hade inte vågat stoppa in fingrarna eftersom hon inte visste om han skulle svälja den eller inte.
Men att han sedan spottade ut den av sig själv. Hon visste heller inte vart skruven kom ifrån.

I fredags när jag kom till Petra efter att jag hämtat William på dagis så såg jag på hans tröja att den var sönder.
Någon hade klippt i den!!
Tröjan var hel när jag kollade den dagen innan på kvällen och la fram den till Henric.

Idag tog jag med tröjan till dagis och visade den för en fröken, och hon kunde för allt i världen inte förstå hur det kunde ha blivit så.. Barnen har ju inte tillgång till saxarna själva och när dom får använda sånt ska dom sitta med..
Men då.. IDAG alltså, berättade hon att William satte ju skruven i halsen i torsdags!!!!
VA?!!! Inte fan sa dom de i tordags att han satt den i halsen, hon sa att han hade haft den i munnen inget mer!

Alltså jag hade inte sagt någon om tröjan OM dom hade sagt det till mig när jag hämtade honom på fredagen, och jag hade väl inte blivit irriterad OM dom sagt att han faktiskt satt skruven i halsen. MEN nu är det ju faktiskt så att dom INTE sagt något till mig/oss?!


Kommentarer
Postat av: sandra

Men herre gud!!!! Är det från vette??? Om han har satt en skruv halsen så ska de berätta det genast och inte komma dagen efter. Det är värkligen inte ok.



Låter himla skumt med tröjan, då antinge någon utav fröknarna inte har vågat berätta för de andra vad som hänt eller om de har lite brist på uppmärksamhet där:/ Inte ok heler. Klädder ska inte gå sönder när de är där. De är ersöättnings skyldga vid sådanna tillfällen.



Kan de inte ge en ordetlig förklaring till de två händeserna så ta upp det med kommune. För så får det inte gå till.



Va inte så tipp topp i huvudet den morgonen men skulle ha bytt som du sa. Är så trist att det ska behöva va så jobbigt att få hjälp när det ska va en självklarhet och inget man ska behöva känna ånger för.



Kram!!!

2011-02-01 @ 09:19:49
URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: Malin

Verkar ju förjävligt! Både med skruven och tröjan=(

2011-02-01 @ 20:13:23
URL: http://malinjljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0