Julklappsfunderingar.

Jag har tänkt på en sak om julen.

Många frågar vad man önskar sig (mest nu vad William önskar sig) men väldigt sällan får man de man vill ha.
I år har vi sjuk många att köpa julklappar till tror vi hade över 40st.
Så därför bestämde vi att till barnen så får 150kr räcka, oki några kronor hit och dit är en sak.
Men oftast så är det fler än ett barn till per familj alltså lägger man kanske 300kr på en familj.
Och vi som bara har ett barn, lägger då dom andra de dubbla på mitt barn?
Nej de tror jag verkligen inte.. Och många går ihop om julklapparna.
Säg att två familjer med två barn i varje familj går ihop och köper julklapp till William,
om jag då lagt 150kr per barn till dom lägger då dom 600på William? Eller ens 300?
Nej de tror jag inte heller.

De där med julklappar är verkligen svårt. För jag tycker att de känns som att jag/vi ger så jävla mycket mer än vad vi får tillbaka.
Har varit med om det även när William fyllde år.

Aja allt är inte pengar men bara en tanke jag bollade med en vän som tyckte de samma som mig.


Kommentarer
Postat av: Malin

Lite tråkigt att de e så ändå ju.



Kramar

2010-12-07 @ 17:43:33
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: Petra - mamma till Kevin och Nathalie

Man måste oxå se till ekonomin hos familjer.. Barn uppskattar mer än vad man tror.

Ge Kevin en bil för 5:- i julklapp och kan blir överlycklig, för han älskar bilar!

Och så länge barnet är glad vad spelar då pengar för roll igentligen?



Men sötaste du jag vet ju vad du menar :)

Pussisar

2010-12-08 @ 09:27:39
URL: http://petramkevin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0