Kolikbarn.

Natten har faktiskt varit mycket bättre än tidigare nu.
Han fick mat vid elva sen vaknade han vid tolv och hade jätte
ont i magen och då var han vaken till runt ett någon gång.
Sen sov han till fyra och sen till halv sju och sen till nio.
Perfekt för mig faktiskt skönt att få sova lite bättre.

När vi gick upp då efter William fått och ny blöja så var han
som ett dröm barn. :P Hur lugn och snäll som helst.
Bara tittade på allt och alla så farmor tog honom och jag fick äta
frukost i lugn och ro. :) Ni anar inte vad skönt det är bara en sån sak.
Jag åt soyayougurten idag var riktigt god jag tycker att den smaka
som vanlig yougurt. :) Fast kan tänka mig att priset skiljer sig
en hel del. :S

Nu ligger William och sover igen han blev lite trött men tror inte att han
kommer att sova jätte länge faktiskt.
Åhh jag mitt smartskafft hällde förresten ut ett halvt glas vatten i sängen i natt
så jäkla typiskt. Dock så har vi som en madrass på golvet som är 120 och
sen bredvid den en madrass som är 90 bred så vi har ju bra med plats hehe
så det var bara att flyta sig lite åt sidan och sen somna om. ;)

Jag tror inte att ni som inte har kolikbarn kan förstå hur jobbigt det faktiskt
är att ha ett sånt barn.
Ibland skriker han så jäkla mycket och verkligen INGET hjälper
och man ser på hela honom hur ont det verkligen gör. :/

Nej nu ska jag passa på att vila medans William sover.

Kommentarer
Postat av: Agnieszka

Nova skrek på nätterna mellan 24-02 dem första månaden typ, så jäkla jobbigt när dem skriker och har ont och man inte kan göra någonting åt det....



kramar

2009-05-02 @ 11:48:29
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Mina barn hade inte kolik så jag kan ju inte förstå riktigt men jag kan ändå tänka mig att det är väldigt jobbigt! Hoppas det vänder snart.



Kramar

2009-05-02 @ 17:15:27
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Hej! Hamnade här av en slump, men ville bara säga att våran kille (som blir två månader imorgon) hade också jätte ont i magen på kvällar/nätter, vi gav både minifom ca 35 droppar vid varje mål, och sempersmagdroppar, vilket inte hjälpte nämnvärt. Det är hemskt att höra dom skrika, eller ligga och gnälla flera timmar per natt. Men vad som hjälpte för oss var att ligga och skaka hans ben, man håller upp benen mot magen och skakar. Och sen hade vi en kudde under hans ben så benen var lite upp mot magen. Fick också byta d-droppar för dom fick han extra ont i magen. Men nu för någon vecka sen släppte hans magont. Jag hoppas verkligen det går över snart för eran pojke med. Ha det bra!

2009-05-02 @ 22:49:50
Postat av: Sandra [2barnsmamma]

Ja, och det är ju så mycket godare också!:)

Idag har vi varit ute precis hela dagen, underbart verkligen! Har inte direkt gjort ngt speciellt, bara vart liksom. Nidå? :)

2009-05-02 @ 23:08:57
URL: http://sandrastomberg.blogg.se/
Postat av: Ung pappa till Inez

Vad jag har förstått ska minifoam motverka att det bildas stora luftpartier i tarmen som orsakar smärta och därför måste det ta före måltiden för att hamna emellan varje måltid. Hoppas att det blir bättre framöver :

2009-05-03 @ 00:10:20
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com
Postat av: lassika

Ser ut som att det har varit något så där skön helg.

KRAMIS

2009-05-03 @ 06:39:10
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: sandra

Att få äta frukost själv är värt guld. Jag höll på att börja gråta när jag fick äta i lugn och ro för första gången på mycke länge i början. Vilken frihet det va att äta i lugn och ro. Man är lite bortskämd innan får barn. Synd bara att man inte inser det.



Förstår dig delvis när du pratar om kolik. Niklas skriker viserligen inte, utan gnäller. Så jag förstår att du blir tröt. Men du ska veta att du är en kanon bra mamma och det är inte alla som orkar med kolik. Wille ska vara glad som har en så stark mamma och pappa. hugs

2009-05-03 @ 09:27:06
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0