Jävla bilverkstad!

Suck suck suck suck!!

Jag var och lämnade volvon idag allt gick bra med det och så,
sen åkte jag med pappa till Slagsta för att hämta ut Saaben.
Skadan var super bra reparerad det enda var två små repor som
jag inte godtog men det var bara att polera bort dom var så ytligt.
Så när det var gjort så betalade jag det vi skulle betala för vi fick
betala en liten summa för en liten rostfläck som liksom hamnade med
där dom skulle lacka. Sen även en liten summa för att dom plockade ut
displayen åt oss så vi kan fixa pixlarna på den.

Nöjd åkte jag därifrån och tanka sen hemåt.
När jag sitter och kör så ska jag ändra radiostation (och de kan man även göra
på ratten) men de funka inte, så provade jag att ändra volymen men de funka inte heller.
Så åkte jag en bit och tänkte att det kanske hörde ihop med att dom plockat ut displayen,
men jag tänkte att jag provar tutan också och den funkar INTE heller.
Fan tänker jag och ringer pappa, och han säger att han faktiskt inte vet om det kan höra
ihop med displayen eller inte så jag ringer till bilverkstan för att kolla med dom ist.
Där får jag prata med någon som inte kan något så han går ut till en på golvet som
kan lite mer och han säger att "nej det har absolut inget med det att göra för det är bara
en infodisplay" great.
Sen får jag prata med han som inte kan något igen och jag frågar hur jag ska göra då och får
till svar att jag får åka till en som har en meckverkstad (dom har bara plåt tror jag) och de
skulle då vara Akalla eller Haninge vilket båda två är långt bort för oss.
Och då frågar jag om vi kommer få betala det själva då eller om dom kommer stå
för det för att jag vet ju att det funkade innan jag lämnade in bilen eftersom man använder
ratten till att höja och sänka och byta kanal ganska ofta.
Då svarar han att om dom säger att det har något med displayen att göra så kommer
dom att stå för det då, men om det inte har det får vi själva bekosta det!
När jag sen kommer hem och ska ta min jacka från baksätet kollar jag över på andra sidan
och ser repor i solfilmen! VA FAAN, det var verkligen inte när vi lämnade in den.
Och dom har ju bytt dörr och därmed plockat ut rutan en gång. Så då är det dom som har
gjort det! Så jag ringer dom IGEN och berättar att det är repor där.
Då får jag till svar att jag får komma in imorgon och visa upp bilen då.
Jag frågar då om dom även kan kolla på det med ratten då men nej det kan dom inte för
att dom har inga meckar där!! Ehh?! Som att jag då inte VET att han som har fixat
våran bil KAN det där? Han kan ju fan bygga ihop en Saab från skruvar typ!

Så perfekt, imorgon måste jag åka dit IGEN för att visa upp bilen och då kommer dom säga
att nej de där har vi inte gjort och bla bla, sen kommer dom säga att jag ska åka till en viss
glasmästare vilket inte heller funkar eftersom då kommer jag få fel solfilm!
Man åker ju inte och läggersolfilm på en ruta hos en annan glasmästare,
speciellt inte den solfilmen som vi har!

Kommentarer
Postat av: Anna

ELLER så kan du tänka positivt och se extra blond och blåögd ut och säga att du inte kan nåt men att din pojkvän sa det och det och att dom måste fixa för det funkade när du lämnade in bilen och eftersom du är blond, och dessutom höggravid, så måste dom fixa det för du har massa hormoner och kan flippa för minsta lilla ;D

2009-03-12 @ 17:33:27
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: sandra

Men va träliga de var där på verkstaden :/

Sådanna idioter borde inte få jobba med andras bilar.

Hoppas att det löser sig för er.



hugs

2009-03-12 @ 20:45:20
URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: lassika

Vi får verkligen hoppas att dom löser det här.

KRAMIS

2009-03-13 @ 09:32:02
URL: http://metrobloggen.se/lassika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0