Pilatesbollsövning för gravida.

Jag funderar på att hyra en TENS grej.
Det kan ju hjälpa lite mot foglossningarna och sen
så kan det hjälpa lite under förlossningen.
Just nu sitter jag på Henrics pilatesboll,
vill ju göra så mycket som möjligt för att ev kunna hjälpa
Julia lite på traven. ;)
Och genom att sitta på pilatesbollen så kan det hjälpa
henne att sjunka ner den där sista mm som behövs för att
hon ska bli "fast fixerad" vet inte vad man kallar det. :P
Hjälper det inte henne till det så tränar jag ju ändå ryggen när
jag sitter på den här, får se vad fogarna säger ordentligt ikväll.
Just nu känns det lite men inte så farlilgt inte mer än vanligt. ;)

Har plockat lite till här hemma och ringt två samtal dock ena var
upptaget och andra var telefonsvarare.
Men har ju ringt iaf hehe. ;) Ska ringa till dom igen dit det var upptaget,
ska kolla vad det kostar att hyra TENS grejen hos min sjukgymnast
BM sa att det kunde vara billigare att hyra via dom ist för dom vi
fick papper av.

Haha helt knäppt var ett  barn som började skrika på tven och då drog
magen ihop sig till en sammandragning. :P

Tur att jag började plocka lite här hemma också, hade glömt att ringa
och avboka månadens bok brukar alltid göra det direkt men hade missat
det så blev gjort idag.

Henric ska ev börja jobba lite extra i fisken igen. :)
Han ringde Axel och hörde om han behövde folk och de gjorde han,
tror att Ida har åkt tillbaka till Thailand så då brukar han behöva folk.
Vilket passar oss väldigt bra. :)
Jag kommer också vilja jobba extra sen, kanske inte innan sommaren men
i höst så. :) Då kan man ju pumpa och så kan Henric plugga hemma så
får han lite gjort och så jobbar jag. Kommer nog att funka. :)
Henric har ju fortfarande inte fått något svar från CSN dom är ju fan lika
sega som Försäkringskassan! Undrar verkligen när vi får reda på om han
blir godkänd eller inte liksom kan ju vara bra å få reda på det så man
vet vad man har att vänta sig.

Hm, nej om jag ska kila upp och boka tvättstugan kanske, känner att rumpan
börjar domna lite nu haha. Vet ju inte riktigt hur man ska sitta på den här bollen
hittade någon sida men där satt dom med benen ihop och de kan jag inte göra
känns helt knäppt då i magen så sitter bredbent och gungar lite.
Någon som vet hur man ska göra? :P
Ska ju inte göra massa övningar utan bara "öppna" bäckenbenet lite mera. ;)

Kommentarer
Postat av: Mia

ajdå, låter inte kul det =(

Jag hade ingen foglossning alls med första barnet, vissa har tur =)

2009-03-03 @ 14:45:22
URL: http://theo070723.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0