Förstagångs föderska.

Hm har funderat på en sak, har funderat på det
tidigare så har kanske skrivit om de då med. :P
Men jag tror att jag tar allt det här med att vara första
föderska väldigt lugnt, som igår...
Då satt jag på pilatesbollen ett tag och hm mja i samma
veva så började jag fundera på om jag läcker fostervatten,
det blev blött alltså. Men samtidigt så kan man ha mycket
flytningar som gravid så kan även ha varit de..
Tänker inte gå in på detaljer eftersom det även är
män/karlar/killar hm ja vad ni nu vill kalla er som läser mig blogg.
Men det första andra säger till mig är "ohh kära någon du måste
åka in och kolla" och bla bla.. Men hallå det var ju inte en jävla
syndaflod som kom, så jag kände att nee jag tänker inte åka in
för det känns ju löjligt. Hade väl varit värre om flera liter kom ut DÅ
hade jag åkt in. Men andra tyckte ändå att jag absolut skulle åka in.

Även igår så var Julia VÄLDIGT lugn i magen, rörde sig inte alls faktiskt
på nästan hela dagen, inte som jag kände iaf.
Vilket iofs är ovanligt för att vara Julia, hon brukar bråka på en hel del
annars. Men vadå bebisar kan ju ha lugnare dagar också tyckte jag.
Men samma sak där andra tyckte att jag direkt skulle åka in
"men kära någon tänk om hon dör" men hallå allvarligt?
Sa till Henric på kvällen att hon varit väldigt lugn och inte rört sig,
och även han coollugn "ähh du ska se att hon ger igen imorn ist".
Och jodå idag buffar hon på som vanligt.
Jag tycker inte att man behöver ringa in eller åka in för minsta lilla,
visst jag är kanske en väldigt lugn person också som tar det lite
som det kommer och självklart förstår jag att alla inte är likadana.

Jag ska heller inte sticka under stolen med att vi faktiskt har åkt in
en gång, då pga magsmärtor. Vilket i slutändan inte var så konstigt
eftersom det visade lite på urinet då alltså troligtvis urinvägsinfektion,
och dom kan ju göra att man får väldigt ont.
Men vi åkte in för att jag hade testat det redan hos BM och då visade
det inget sen åkte vi in och då visade det att det ändå var de, knäppt men sant.

Kommentarer
Postat av: Anna

haha precis så ja också känner. ork hispa upp sig liksom :p

2009-03-06 @ 15:51:09
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag var likadan när jag var gravid med Theo, varför stirra upp sig? =)

2009-03-06 @ 16:38:05
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: Mia

ohja, denna gången är jag lika lugn, om inte ännu lugnare. jag har ju liksom vart med om det en gång innan så jag känner mig väldigt säker på att det kommer gå bra denna gången också. =)

2009-03-06 @ 21:32:24
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: Mia

hihi ja eller hur =)

usch ja, jag är också ganska trött på detta nu.

Fast det är inte lika jobbigt denna gången som förra, då var jag gravid på sommaren och det var inget kul. Varm helatiden typ. =S

Och denna gången går det mycket fortare än första gången, skönt det =)

2009-03-06 @ 21:53:29
URL: http://theo070723.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0