Förlossningsinfo och mjölk i tangentbordet!

Igårkväll när jag stängt av datorn skulle jag käka en
macka och dricka mjölk, Henric satt vid sin dator och
vi pratade lite så då satt jag vid min dator,
och smart som man är så spilde jag ut hela mjölk
glasen i tangentbordet!
Tur att Henric är hemma idag och hjälpte mig med det,
för att idag när jag satte igång datorn så funkade det inte alls.
Självklart så försökte vi göra rent de lite igår men allt kom
inte ut så var fortfarande mjök kvar i tangentbordet idag.
Så Henric är min hjälte just nu. :)

Idag vart de upp tidigt, var förlossningsinfo väldigt tidigt.
När vi kom dit så började vi fundera vi var dom enda
gravida där "hade jag kollat fel dag?" men ikke då,
det var rätt kollat av mig allt stämde, men vi var helt ensamma. :P
Så vi fick info till bara oss hehe. ;)
Smidigt då man kunde ställa vilka frågor som helst och sånt,
nog för att man kan det annars också men man öppnar sig ju
ändå lättare när det inte är massa andra där med.
Visste ni förresten att vissa kvinnor kan bli kåta till och med få
orgasm under förlossningen? Jag hade aldrig hört talas om det innan
och blev väldigt förvånad, men tydligen så är det något som kvinnor
skämms över och inte pratar om så säkert därför man inte hört
något om det.

Både jag och Henric tyckte att det var intressant vad han BM
praktikanten som höll i infot men de där var han rätt duktig på.

Imorgon skulle jag ju iväg på ungmammagruppen,
men för ett litet tag sen så ringde en av dom som håller i det
och sa att vi är så många nya som vill komma till de där så
vi kan inte komma imorgon utan hon ska ringa på måndag och
ge oss info då om hur det kommer att bli.
Känns tråkigt då jag varit så inställd på att gå på det där imorgon,
jag hade ju sett fram emot det men men.
Hon berättade även att en annan "ny mamma" som hon ringt till
innan mig fått barn igår (vilket är väldigt orättvist).

Senare idag blir det Amning och barnvårds kurs.
Då borde det vara fler blivande föräldrar där iaf. ;)

Det slog Henric idag när vi satt på infot att "hon kan ju
komma när som helst ju" hehe han hade inte tänkt på det. ;)

Kommentarer
Postat av: PetramedAochE





Hej!



Hoppas att det kommer fler på föräldrar på kursen. Det är alltid roligare när man är flera=D



Jag tänkte bara tipsa om att jag just nu har tre st tävlingar hos mig!



Du kan vinna ett presentkort på 300 kr från Sovtex här:



http://petramedaoche.blogg.se/2009/february/utkast-tavlingsregler.html







Vill du vinna ett presentkort på 350 kr från Kalasbolaget klickar du här:



http://petramedaoche.blogg.se/2009/february/tavling-nr-6-kalasbolaget.html





Och vill du vinna ett presentkort på 500 kr från Sophie´s Closet kikar du in här:



http://petramedaoche.blogg.se/2009/february/utkast-tavlingsregler-1.html





Jag vill även berätta att jag numera bloggar från http://www.PetramedAochE.se , kika gärna in =D



Kram

2009-03-10 @ 12:47:31
URL: http://PetramedAochE.se
Postat av: Anonym

haha, jag skulle nog inte heller våga säga att jag fått orgasm när jag födit barn ;)

ja, hon kan ju komma närsomhelst.. eller hon SKA... åååh orkar inte vänta längre :(

<3

2009-03-10 @ 13:51:51
URL: http://prullis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0