Manikyr och bebisar!

Min lills plutt är inte så liten längre.
Nu väger han 5665 gr är 59 cm lång och huvudet är 40cm.
Imorgon blir han två månader!!
Samtidigt som det känns som att han alltid har funnits här så
känns det som att vi upplevde förlossningen igår, helt knäppt.

Jag mötte grannen i trappen igår och det första hon säger är
"men oj vad du måste ha gått ner i vikt du har ju blivit jätte smal!"
Behöver jag ens säga att jag gillar att höra det?
Faktiskt händer det inte mycket på vågen men syns det iaf är
jag nöjd. :D
Eller fry hst ju hänt en del, har ju gått ner mina typ 24 gravkg!!
Så nu är det bara nästa mål kvar.

Igår gjorde jag manikyr och målade iaf tånaglarna, det var ju ett
bra tag sen som det var möjigt att ens komma ner till fötterna på
de sättet så de va kul.
Manikyr har jag inte gjort sen William kom så de va också roligt,
skönt att få den egentiden också. :)

Idag får vi se om vi dammsuger här hemma, skulle ju verkligen behpövas,
får se helt enkelt annars får vi hoppas att ingen kommer i helgen finns ju
"risk" för besök av svärisarna eftersom jag hämtade en grej åt svärfar i
måndags. Så skulle ju vara bra om vi kunde dammsuga idag då. :P

Henric ska plugga hela helgen, och han har tagit ledigt måndag-onsdag.
Måndag och tisdag ska han plugga sen är det tenta på onsdag.

Juste Atousa från min mammagrupp bloggar också och här om dagen skrev
hon det här inlägget, och igår när jag skulle ta ut pengar så står det tre unga tjejer
framför mig och den ena säger "åhh jag vill också ha barn, måste man ha
man för att få adoptera" osv.. Jag tänkte direkt på hennes blogginlägg då.
Tjejerna kan väl ha varit runt 16 kanske 17.

Nej nu ska jag nog lägga mig å sova med William passa på liksom. ;)

Kommentarer
Postat av: Agnieszka

Mysigt att få lite egentid! Förlåt gumman men har inte hunnit skicka kläderna ännu. Nu i helgen ska jag göra storröj bland Eltons kläder så jag lovar att på måndag skickar jag ett stooooort paket kläder till lilleman!

kramar

2009-06-05 @ 10:38:05
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: ung pappa till Inez

William har börjat bli väldigt stor nu :) Kan förstå att sms gjorde det.



Okej, funkar den bra? Vi har både en mjuk och hård skötvätska från babybjörn, den hårda är perfekt då man ska ha med sig ersättning, termos, flaskor etc.



Okej, men har du några önskemål i framtiden att utbilda dig vidare til någonting? Jaså, så du är utbildad lastbilschafför :) Det är väl inte så många kvinnor som är åkare eller? Är det inte skönt att ha så många körkort?



Okej, då förstår jag...hoppas att han börjar ta mer ansvar i framtiden. Alla kan väl förändras på det eller ena sättet. Det är ju ett steg på vägen, sitter han ner nu också eller?



Det är alltid roligt om inläggen väcker uppmärksamhet :) Det gäller bara att lägga fram sina mot argument på ett snyggt sätt :)

2009-06-05 @ 11:32:52
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com
Postat av: ung pappa till Inez

William har börjat bli väldigt stor nu :) Kan förstå att sms gjorde det.



Okej, funkar den bra? Vi har både en mjuk och hård skötvätska från babybjörn, den hårda är perfekt då man ska ha med sig ersättning, termos, flaskor etc.



Okej, men har du några önskemål i framtiden att utbilda dig vidare til någonting? Jaså, så du är utbildad lastbilschafför :) Det är väl inte så många kvinnor som är åkare eller? Är det inte skönt att ha så många körkort?



Okej, då förstår jag...hoppas att han börjar ta mer ansvar i framtiden. Alla kan väl förändras på det eller ena sättet. Det är ju ett steg på vägen, sitter han ner nu också eller?



Det är alltid roligt om inläggen väcker uppmärksamhet :) Det gäller bara att lägga fram sina mot argument på ett snyggt sätt :)

2009-06-05 @ 11:36:31
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com
Postat av: lassika

Snart är det dags för moppe för William.

KRAMIS

2009-06-05 @ 15:36:42
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: Melinda

Jisses vad snabbt du gått ner!

Hur har du gjort ? ;O

2009-06-08 @ 16:58:15
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0