Extern hårddisk?

Nu är bilderna utbrända på skivor. Eller blev en skiva.
Henric hjälpte mig så klart så nu jävlar ska mina bilder
vara säkra. :D
Dom ska även in på Fuji eftersom jag ska framkalla allt
men så där sparar man ju bilderna också så är en till som
extra backup där. :)

Frågade Henric om han tyckte att vi skulle köpa en externhårddisk,
jag menar mina bilder är ju ändå väldigt värdefulla för mig.
Men han sa att det är mycket bättre att bränna ut dom då externa
hårddiskar också går sönder.
Han jobbar ju i kundservice och det är OFTA som folk ringer och
är förstörda för att deras externa hårddiskar har gått sönder,
men finns ju inget dom kan göra då.
Och som Sofija skrev det hände dom, tänk alla gravid bilder samt
bilder från minsta bebistiden BORTA!!!
Jag skulle vara så knäckt.

Har plockat lite i gästrummet idag när William låg i sitt babygym,
vi får ju fin främande nästa vecka då Anna och Siri kommer hit. :D
Ska bli så jävla kul.
Liksom många av mina andra vänner har inte ens varit hit, men
hon tar sig minsan hit, även fast att hon kanske inte har det bäst
ekonomiskt, så de visar ju vilken vän det faktiskt är. :D

Imorgon ska vi till stranden så upp tidigt är det som gäller,
vi ska vara där tidigt för runt ett två någon gång
så ska vi kila hem, pappa kommer med vardagsrumsbordet
samt att vi vill inte "plåga" våra underbara barn i värmen.

Jag läser en del mammabloggar och ser bilder där det är barn som sitter
i solen, typ i sina små badpooler osv. Och ärligt hur tänker ni?
Vet ni om att barn under ett år absolut inte ska utsättas för direkt solljus
ÄVEN om dom har solhatt? Och kommer ni med att ni smörjer in dom
är det ju lika korkat då man heller INTE ska använda solskyddskrämer på
så små barn!

Ja juste jag väntar förväntanfull på ett paket som kommer imorgon eller på
torsdag ska bli såååå kul å se vad för fint det är hihi. :)
Ska ju så klart skriva om det och ta massa kort när det har kommit
men tills dess får ni vara nyfikna. ;)
Juste har lagt in bilderna från kamrerna nu så nu får ni tjata lite så
kommer nog fotografbilderna ut måste ju vattenmärka först därför
det tar lite tid, men tjata på. ;)



Bjuder på min underbara unge. <3

Kommentarer
Postat av: Ung pappa till Inez

Håller med dig att vi nu förtiden har större risk att förlora våra minnen i form av bilder då dagens teknik går söner, det bästa är väl att att ha allt i bilder i något fotoalbum :)



Håller med dig om solskyddet. Det finns EJ någon solskydd kräm för barn under 1 år då dessa gamla produkter innehöll zinkoxid som är farligt och nu OLAGLIGT och FÖRBJUDET i solkrämer för barn.



Det bästa skyddet för små barn är skugga och kläder och endast komplettera med solskyddskräm på de ställerna som ej går att skydda med kläder.



Vi köpte ett soltält för att Inez ska ha någonstans att sitta på stranden + ett parasoll som ger mer skugga åt solskyddstältet -> funkar perfekt för oss :)



2009-07-01 @ 00:27:49
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com/
Postat av: Agnieszka

Jag förstår inte heller folk som sätter sina barn i solen, och smörjer barn under 1 år, det ska man ju inte göra ens.... men folk läser ju inte vad som står på förpackningarna eller frågar inte, utan tar för givet att man kan göra allt! Igår när vi var på stranden fick Elton ligga i skuggan på ett täcke... sen låg han i vagnen...oxå där i skuggan, vill verkligen inte bränna hans ömtåliga hud.



kramis

2009-07-01 @ 06:40:05
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Anna

nu fick du mig ju att bli nojig. kanske lika bra att skriva ut alla bilder. har u en hel del på min externa (hilde som hon heter).



hihi nu blev jag ju rörd när du skrev sådär om mig ju. hua.. dessa hormoner haha. men ska vetkligen bli skitkul att träffas! :D



sätt in mer bilder nu!! hihi

2009-07-01 @ 06:44:26
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: lassika

Vilket underbart leende, Har också funderat på att lägga upp korten på skiva. Men det blir aldrig av.

KRAMIS

2009-07-01 @ 08:31:40
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: Lena

Jag tycker att jag har tjatat en massa, börjar bli lite jobbigt ju ;)Kram

2009-07-01 @ 13:41:22
URL: http://www.metrobloggen.se/lelass
Postat av: sandra, melinas mamma

haha jag håller med :p bara fegt och kommentera anonymt så :P

Sen är det ju upp till var och en hur man gör me sitt barn ju ^^

hahaha :P tycker inte ens de ser ut som hon e bränd på den bilden xD bara de att jag lagt till mer färg på bilderna så de kanske bara ser ut så :P haha :D



Håller me om de där du skrev om att folk sätter poolerna i solen me barnen i :O Skulle ja aldrig vågat me min bebis :O

2009-07-01 @ 21:06:49
URL: http://sandriiisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0