Flicka Vs Pojke?

Skrock, pojke eller flicka?

Magens form
Pojke:
Toppig, utstående mage som inte syns bakifrån. Liknar mer en basketboll.
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sido. Påminner oftast en vattenmelon.
Jag: Haha jag har en badring typ. Flicka.

Pigmentrand på magen
Pojke:
Lång tydlig rand
Flicka: Ingen rand
Jag: Flicka

Babyns hjärtfrekvens
Pojke:
Hjärtfrekvens under 140 slag/min.
Flicka: Hjärtfrekvensöver 140 slag/min
Jag: Flicka

Mammans skönhet under graviditeten
Pojke:
Bibehållen skönhet
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten.
Jag: Känner mig skit ful nästan hela tiden. Flicka.

Halsbränna
Pojke:
Mycket
Flicka: Lite eller ingen
Jag: Ohh den är hemsk. Pojke.

Babyn hickar
Pojke:
Lite eller inte
Flicka: Mycket
Jag: Ingen aning

Babyn sparkar
Pojke:
Mycket
Flicka: Lite mindre
Jag: Vi ska ju få en thaiboxnings unge. :P Pojke.

Var i magen babyn ligger
Pojke:
Babyn ligger högt
Flicka: Babyn ligger lågt
Jag: Flicka

Blödande tandkött
Pojke:
Mindre blödande
Flicka: Mycket blödande
Jag: Det har börjat blöda lite nu. Pojke.

Utputande navel
Pojke:
Senare under graviditeten
Flicka: Tidigt i graviditeten
Jag: Hehe nej det har jag inte ännu iaf. Pojke.

Babyn sparkar på
Pojke:
Högt vid revbenen
Flicka: Längre ned
Jag: Flicka klockrent.

Samlag under befruktningsmånaden
Pojke:
Ofta
Flicka: Mera sällan
Jag: Flicka.

Håren på benen växer
Pojke:
Snabbare växande
Flicka: Normalt växande
Jag: Haha ja typ 2cm på en kvart?! Pojke.

Mamman sugen på
Pojke:
Choklad, fett och lakrits
Flicka: Frukt, sött och syrligt
Jag: Både och? Tvillingar kanske? ;)

Mamman sover
Pojke:
Vänster sida
Flicka: Höger sida
Jag: Flicka.

Händerna under graviditeten
Pojke:
Torra
Flicka: Mjuka
Jag: Som vanligt, mjuka. Flicka.

Befruktningsdagen var ett
Pojke:
Udda datum
Flicka: Jämnt datum
Jag: Pojke.

Svullna o tjocka ben
Pojke:
Svullna
Flicka: Tunna o fina
Jag: Dom svullnar när jag går eller sitter mycket. Pojke.

Mammans humör under graviditeten
Pojke:
Glad humör
Flicka: Dålig humör
Jag: Haha jag kan döda världen ibland. :P Flicka.

Föräldrarnas nästipp
Pojke:
Rundade
Flicka: Skårade
Jag: Ehh min är potatisnäsa, Henrics rundad. Pojke.

På ultraljudet håller babyn händerna
Pojke:
Händerna mellan benen
Flicka: Händerna någon annanstans
Jag: Flicka.

Brösten växer
Pojke:
Senare under graviditeten
Flickan: I början på graviditeten
Jag: Helt otroligt vad dom kan växa kan jag säga. Flicka.

Viktuppgång hos mamman
Pojke:
Lite i början på graviditeten
Flicka: Mycket i början på graviditeten
Jag: Gick inte upp något fören vecka 24-25. Pojke.

Blodkärl i ögonvitan som bildar ett V
Pojke:
Ingen
Flicka: Finns i ena ögat
Jag: Flicka.

Bebisen sparkar:
Pojke:
Mest på höger sida
Flicka: Mest på vänster sida
Jag: Pojke.

Ditt hår är:
Pojke:
Tjockt, glansigt
Flicka: Tunt, matt
Jag: Pojke.

Illamående de första 12 veckorna:
Pojke:
Nej
Flicka: Ja
Jag: Flicka.

Brösten:
Pojke:
Det högra är större
Flicka: Det vänstra är större
Jag: Flicka.

Gör en pendel av din vigselring och håll den över magen:
Pojke:
Pendeln snurrar
Flicka: Pendeln pendlar
Jag: Har ingen vigselring.

Om man tar din ålder då du blev gravid +ordningsnummret i månaden du blev gravid är de då:
Pojke:
Ett jämnt och ett udda tal
Flicka: Båda jämna / båda udda
Jag: Pojke.

Du får:
Pojke:
Lättare huvudvärk
Flicka: Inte lättare huvudvärk
Jag: Huvudvärk har jag till och från. Pojke.

Flicka: 16
Pojke: 14
Varken eller: 2

Antingen får vi tvillingar ett av varje eller så kommer det ut ett
barn med två kön i mars/april. :P

Det komiska är att enligt UL ska vi ju få en flicka för er som inte vet. ;)

Kommentarer
Postat av: lassika

Ja tänk om hon sett fel, eller KRAMIS

2009-01-02 @ 10:14:56
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: elefanten

Med över 100 unika besökare varje dag växer denna blogg snabbare än elden. Jag recenserar och länkar till bloggar. Vill du vara med och få fler läsare? Besök mig och skriv en kommentar!

2009-01-02 @ 10:22:55
URL: http://brunelefant.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hittade ett "fel" i listan...

Angående ringtestet.. De ska va tvärt om... Cirkel=tjej

Pendlar= Kille

2009-01-03 @ 21:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0