Graviditetshets.

Nu sitter vi i byn hos Henrics föräldrar.
Jag köpte med mat från kinat i Trosa, Chili Anka. :D
Jag älskar det så jäkla mycket, bästa som finns.

Hm, jag har bestämt mig för att nu sista veckorna som är
kvar kommer jag inte att väga mig, eller så väger jag mig men
tänker inte berätta för någon vad jag gått upp.
Jag är trött på att höra "du vet ju att du ska tänka på vad du äter"
och "ja tänk dig för så du inte går upp för mycket" och "man ska ju inte
äta för två bara för att man är gravid" osv osv.
Ja jag har gått upp i vikt, men jag gick inte upp ett jävla kilo innan vecka
23 (?) och alltså går jag upp under rätt "tid" av graviditeten, efter vecka 25 SKA
man lägga på sig i vikt thats it!
Och som jag fick höra förut "man går ju ändå ner det mesta när man fått barnet
och börjat amma, resten försvinner när man vill om det skulle vara något kvar".
Jag räknar med att gå ner alla mina gravidkilon INNAN sommaren, sen gärna några
fler kilon också. Jag vet med mig att jag inte kommer att trivas om jag skulle ha kvar
gravidkilona efteråt, så därför kommer jag se till att dom inte är kvar.
Men det är inget jag tänker bry mig om nu, det får vänta tills Julia kommit.

Ja säkert är det mycket graviditetshormoner bakom det hela, för ibland blir jag
riktigt sårad speciellt när man får höra sånna kommentarer av folk som står
en så nära. Men även om det är graviditetshormoner så är det så jag känner nu.

Allvarligt, ni som har varit eller är gravida, runt vecka 32 hur mycket äter ni då?
Jag äter frukost, lunch, middag, brukar ta nån macka på kvällen samt frukt under
dagen. Sen äter jag bara godis och sånt på helgen. Är det fel?
Frukosten brukar typ bestå av två mackor, en tallrik yougurt, en mugg te och en kiwi.
Är det för mycket? Visst jag vet att yougurt inte är nyttigt, men det är något jag vill ha
det är något jag VERKLIGEN vill ha en gång om dagen nu sen jag blev gravid så de
kommer jag INTE byta bort.

Anna, vart har du tagit vägen?! Du får inte försvinna en hel dag utan att säga till jue. :D

Kommentarer
Postat av: Anna

Fasen också! Du verkar hålla "dieten" duktigt! Här smälls det i av bara sjutton! Förutom när jag sover och jag är bara i v 17. Slå dövörat till för kommentarer. Alla funkar inte lika. En del går ner och en del inte. Huvudsaken man själv vet vad man vill.

2009-02-06 @ 22:58:35
URL: http://www.pluppenopluppan.blogspot.comw
Postat av: johanna

heej :)

tänkte slänga in en kommentar eftersom jag faktiskt kikar in på din blogg hela tiden.

Jag tycker du ska strunta i vad folk säger om din vikt osv. det är ditt liv och du verkar vara ganska medveten om vad du äter och inte, sen när du ska gå ner dina gravidkilon så kommer det gå galant om du bara har rätt inställning :)

hoppas du mår bra!

kramis / johanna

2009-02-07 @ 00:29:20
URL: http://johannagrossmann.blogspot.com
Postat av: lassika

Tycker det låter vettigt det du äter. Att det kan verka som att man äter mer nu beror nog på att hon trycker upp magsäcken och då äter man inte lika stora portioner som innan. LYSSNA inte på vad alla säger. KRAMIS

2009-02-07 @ 08:20:04
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: Anna

jag var knappt hemma alls igår och sitter nu och väntr på att du ska komma online men näe du verkar då inte vilja det inte. tråkmåns ;)



låter som att vi äter ungefär lika mycket. stört att folk säger sådär till dig. till mig är det mer tvärtom att folk vill trycka i mig mat så jag äter ordentligt :p

låter som en bra idé att du inte ska väga dig eller tala om vad du väger. har ju ingen annan med att göra liksom. det viktigaste är ju ändå att du och Julia mår bra :)



kramar!!

2009-02-07 @ 11:38:37
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: Lena "lillasyster"

Haha jag har alltid tänkt helt tvärt om, att man SKA äta för två när man är gravid ;)... Men men, vad vet jag x)

2009-02-07 @ 15:18:22
Postat av: Madde

Till Lena:

Hehe nee inte riktigt så det är, man ska inte äta för två men man äter ju mera än innan, blir ju så automatiskt. Men men finns ju alltid folk som vet "bäst". ;)

2009-02-07 @ 16:47:05
URL: http://vhdbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0