Föda barn - Jag?!

Det känns så overkligt, ska JAG föda barn?
Det känns som att det är en sak att vara gravid,
men en helt annan att verkligen föda barn.
Jag är inte nervös eller något sånt, men tankarna har
ju börjat att komma angående förlossningen och sånt.
Den frågan som oftast kommer är nog NÄR?
När vill hon titta ut? Jag har börjat drömma en hel del
om att vi är på förlossningen, dock inget barn, ingen mage
men vi är där iaf haha. Lite knäppt och jag kommer aldrig
fram till vart hon tagit vägen, men glada är vi iaf. :P

Jag har verkligen inte gjort mycket idag.
Är sjukt trött, inte så konstigt med tanke på att
jag sovit så jävla dåligt.
Har legat och vilat lite på dagen efter att vi ätit.
Men hur irriterande är det inte att vakna av sig
själv att jag hör att jag är på väg att snarka?!
Innan jag blev gravid snarkade jag inte,
men nu... Ojojoj. Jag liksom gör något i halsen
som gör att jag börjar snarka helt knäppt.
Känner det ju själv hela tiden. Hur gör man för att sluta?!

Jag har börjat dammsuga här hemma också, men orkar inte ta
alla rum samtidigt det gör för ont i ryggen.
Ska nog ta köket när jag skrivit klart här tänkte jag.
Juste igår blev vi av med bäddsoffan också,
pappa tog den så har han den i gästrummet.
Vi ska ju så småningom börja göra om i vårat gästrum,
inte för att det är någon panik eftersom spjälsängen först kommer
att stå inne hos oss men ändå skönt att bli av med lite då och då.

Förresten mina fingrar är svullna, nu går inte svullnaden ner längre
heller så dom är väl säkert så här till förlossningen.

Kommentarer
Postat av: Anna

haha jag vaknade också av att jag snarkade inatt och jag har heller aldrig snarkat innan. känns hel mysko hehe

2009-02-13 @ 18:32:09
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

sv: haha jaaa :D det är ju så skönt! aa, förstår det - jag rakade väl benen hela sommaren men inte "den där" :P haha, men de tog typ två veckor innan jag sov på mage igen för jag hade typ "glömt" bort att jag kunde de och FAN va skönt de va ;D kram

2009-02-13 @ 22:04:52
URL: http://louisekumlin.blogg.se/
Postat av: lassika

Kolla med barnmorskan eller läkaren så att du inte har samlat på dig massa vatten. KRAMIS

2009-02-14 @ 08:36:12
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: LINA

hoppas du får en mysig alla hjärtans dag :-)

2009-02-14 @ 12:58:41
URL: http://carolinefrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0