Bm besök = Sjukt förbannad!

Ja jag ska fan klaga i det här inlägget.
Dagen började med att jag hoppade in i duschen
sen käkade jag frukost.
Tio så klädde Henric på sig och vi åkte..

Vi kom till bm, satt och vänta lite och tog det lugnt.
Sen kom min bm och den där bm studerande KILLEN.
Vi följde med dom in i ett rum som jag aldrig varit i förut,
och MIN bm GICK!!!
Inte heller denna gång frågar hon om det är oki att HAN
gör undersökningarna utan bara tar det för givet!
Alltså var det bara den där bm studerande där och vi.
Han frågade lite om olika saker, och vad jag vägde.
Jag hade ingen koll eftersom jag bestämt mig för att
inte kolla det längre för att jag är så trött på alla kommentarer.
Då började han prata om mitt BMI!!!
Mitt BMI var inte super innan jag blev gravid vilket jag visste,
men min bm har inte sagt något alls om det!
Men HAN började prata om det, ehh vad fan ska jag göra åt saken
nu då?! BANTA?!
Som att jag inte skulle vara medveten om att mitt bmi knappast
kunnat bli bättre när man är gravid och går upp i vikt?!
Och min bm har inte ens kommenterat det innan, inte en enda gång!

Och ändå ligger ALLA värdena jätte bra,
 HB: 138
Hjärtljud: 150 (vilket jag inte tror stämmer heller, hon har legat
på 140 VARJE gång innan OCH varit väldigt aktiv)
SF:30. (vilket jag absolut inte tror stämmer alltså ska magen
inte ha växt alls på två veckor) och han mätte FEL förra gången också.
Då mätte bm efter och han sa att det blev 27 och hon strax under 30.
Men denna gång mätte INTE min bm eftersom hon inte ens var där!!!

Sen säger han att han tycker att jag ska börja promenera för att hålla
igång, ja men absolut MED foglossningar!?
Foglossningar som gör så ont att jag inte ens kommer upp ur sängen
vissa dagar?! Foglossningar som gör att jag har problem att sova
för att det gör så jävla ont! Absolut att jag verkligen vill och känner för
att gå ut och gå!?

Enda gången som min bm kom in var när han hämtade henne för
att fråga om min klåda som har kommit igen, för att han fick inte
skriva på pappret som man har med till labbet för att ta testerna!

Kommentarer
Postat av: cammie

hade oxå klåda..jobbigt..



men du..ärligt,så kan din BM inte göra om du inte vill vara bara med "lärlingen" eller vad jag ska kalla han..klaga,absolut !



hehe,eller hur? städa toppar inte precis min lista*

2009-02-12 @ 15:47:03
URL: http://tuscha.blogg.se/
Postat av: Marie

Men herregud! Säg till nästa gång, för så ska det ju inte gå till! Mitt BMI va inte heller det bästa på inskrivningen, men det sa inte min bm nåt om + nu ska du ju ändå gå upp! Självklart går man upp i vikt, hur ska man undvika det?! Sen är det ju helt olika på person till person hur mkt man gå upp.

2009-02-12 @ 18:30:40
URL: http://mahii.blogg.se/
Postat av: Anna

I och med att din egen vikt med stor sannolikhet gick ner i början av graviditeten borde väl med största sannolikhet även ditt grund-BMI även ha gjort det och inte vara något särskilt befogat samtalsämne!

Förstår din frustration och tycker du ska ta upp det med BM.

Vad gäller hjärtljuden så kan de variera. Tror vi hade allt mellan 140 till 157 förra gången.

2009-02-12 @ 20:03:53
URL: http://www.pluppenopluppan.blogspot.comw
Postat av: Agnieszka

Ohh jag hade ju blivit tokig om jag varit i din sits.... hade aldrig låtit han undersöka mig.

När vi var på tillväxt UL så var det en studerande bm med och kollade på, och den ordinarie frågade först om det var okej att den andra tjejen var med... sen så undrade tjejen efter undersökningen om hon fick kolla UL på mig så hon skulle få lära sig lite! Och självklart fick hon det för det innebar ju att jag fick kolla in bebisen i magen lite extra!

Vad skönt att ni har beställt vagn nu!

kramar

2009-02-12 @ 20:45:10
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Anna

BYT BM MADDE!!



du är utmanad i min blogg hihi

2009-02-12 @ 22:02:14
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: lassika

Jag skulle ha bytt, så det råder jag dig till, och gör en anmälan det får inte gå till så här. KRAMIS

2009-02-13 @ 08:14:08
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: sandra

Va arg jag blir att höra hur din BM har gjort och hur dum den andra va mot dig. Din Bm har ju skyldighet att ta hand om dig på bästa tänkvära sett och ska hon överlåta något till någon annan, så måste hon berätta det för dig i förväg. Hoppas att du får en bättre BM. hugs

2009-02-13 @ 11:50:56
URL: http://mammansandra.blogg.se/
Postat av: Milla

jösses, låter som du verkligen fått en bm from hell... vad bra att du får byta (om jag läste nyare inlägg rätt), du ska inte behöva tolerera sådant! att klaga på en gravidkvinnas bmi.. då har man gått förlångt... fy fan

2009-02-14 @ 12:07:08
URL: http://meaninglessart.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0