Bilprovningen - får dom göra vad dom vill med bilarna?!

Igår var jag ju som sagt å besiktade bilen, och när jag står
utanför och väntar på min tur så ser jag en av besiktningskillarna
komma med en hyffast ny BMW som han ska besikta.
När han kör ut så kör han ett extra långt varv och i första kurvan
åker han på brehäng HELA kurvan, sen är det ett väggupp precis innan
man kommer in på området och de bara flyger han över.
Sen nästa kurva som är så åker han också på brehäng?!
EHHH?!! Han är nästan på väg att snurra runt  i den andra kurvan
för att han inte har hel kontroll på bilen.
Den enda tanken jag har i huvudet är "tänk om jag får honom,
att det är HAN som ska besikta min bil?!"
Ägaren till bilen var inte med i bilen, vilket man brukar vara,
iaf jag åker alltid med.

När det blir min tur att åka in så får jag en annan kille TACK OCH LOV!
Så jag frågar honom om dom får köra hur som helst med bilarna
när dom kör för att kolla bromsarna osv.
Hans kommentar blir "jag tror jag vet vem du syfftar på, det är han under
den röda bilen va som har buskört igen?"
Och jag svarar ju att ja det är han jag tänker på, jag menar ALDRIG
att jag hade godtagit att någon körde så med min bil!
Och han svarar "det hjälper inte hur många gånger vi säger till han
skiter i det iaf, han har blivit tillsagd ett flertal gånger" och sen ropar han
till sig en äldre gubbe där (som jag antar är chef) och berättar vad jag sagt
och sett. Och man ser på gubben att han blir irriterad, men HOPPAS att killen
som buskört fick sig en ordentlig jävla utskällning!

Besiktningen med vår bil gick bara bra, gick igenom utan problem. :)
Och killen som besikta våran bil var grymt trevlig och vi pratade på
en massa om allt möjligt. Och för honom var det också en självklarhet
att jag skulle med på "testrundan". Han sa åt mig "så nu kan du hoppa in på
högersidan så kör vi ett litet varv". SÅ SKA DET VARA!!

Kommentarer
Postat av: lassika

Bra att bilen gick igenom. Isses tröja på min blogg. KRAMIS

2009-02-06 @ 14:02:39
URL: http://metrobloggen.se/lassika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0