Alla hjärtansdags tvång?!

Idag är jag uttråkad, jag känner inte för att göra ett skit.
Jag skulle hellst bara vilja ligga i sängen och vila hela dagen
men får se när Henric ska göra rent spjälsängen.
Just nu jobbar Henrics mamma så är en grabb här,
så passar nog inte att göra rent den just nu.
Det får nog vänta tills hon åker och lämnar honom igen.

Hör det till att man börjar tänka och fundera massor när
man är gravid? Jag känner att dom senaste dagarna har jag börjat
fundera massor om verkligen ALLT.
Mycket knäppa, dumma och helt onödiga funderingar.
Men ändå kan jag liksom inte slå bort tankarna helt.

Nästa helg är det alla hjärtans dag, vi ska inte göra något
speciellt alls. Vi ska göra lite god mat och bara ta det lugnt tillsammans.
Det räcker för oss, jag har för mig att vi inte brukar ge varandra något
speciellt heller. Nått år fick Henric ett par rosa björnborg kallingar och jag
något fint smycke. Men allvarligt, varför ska man behöva ge bort saker
på en speciell dag? Jag menar man ska väl isf ge saker när man verkligen
känner för det och inte för att det är en dag som affärerna vill tjäna pengar på?
Många anser att ja men en chokladask kan man ju ge, men hallå
hur kul är det då på en skala att få en jävla chokladask? Och jag är
nötallergiker vilket innebär att jag inte tål något som finns i dom där
askarna, helt meningslöst. Visst jag brukar köpa choklad till Henric men inte
fan för att man "ska" utan för att jag vet att han gillar det.

Kommentarer
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

vi brukar inte köpa presenter till varandra men jag har fått rosor ibland :) vi brukar alltid bara vara med varann & gosa åsånt :)

2009-02-08 @ 14:25:37
URL: http://louisekumlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med dig angående alla hjärtansdag. Det är verkligen en "affärs" dag. Inte ska man väll behöva vänta ett år på att få skäma bort eller berätta hur mycke den man älskar betyder för än. Allt ska de känna pengar på nu mera :S

2009-02-08 @ 14:36:31
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0