Våran älskade son går upp bra i vikt.

Idag var jag och William till Bvc, allt gick bara bra och lilleman
har nästan gått upp 200gr till. :D
Så det är ju bra iaf, han är duktig hoppas bara att amningen
kommer igång ordentligt också bara.
Sen hade huvudomfånget vuxit 1cm från födseln.
Faktiskt så känns det jobbigt att det inte funkar helt,
märkst att man har mycket hormoner i kroppen man kan liksom
bli ledsen och reagera lätt på det mesta.
Iofs är det ju väldigt mycket annat också just nu,
alltid dessa jävla pengar. Det är sjukt jobbigt att inte veta
helt hur allt blir. Men men, har iaf pratat med jobbet idag så får
se när pengarna därifrån börjar dyka ner som dom ska,
vi har ju den förmånen att vi får 10% av lönen när man är föräldrarledig.
Jag tycker att det är super och det känns riktigt bra. Liksom man har
ju väldigt lite pengar när man ändå bara ska få föräldrarpenningen så
10% av lönen i tre månader skadar absolut inte. :D

Ska till Bvc nästa vecka också bara för att hålla koll så han fortsätter att
gå upp i vikt som han ska, men om det fortsätter så här så kommer
han ju ha gjort det iaf. :)

Idag gick vi en promenad med barnvagen också och William SOV hela
promenaden, helt otroligt. Nybajsad och nyäten och VÄLDIGT trött. ;)
Men man måste ju börja någon stans. :P
Vi gick och hämtade ut ett paket som kommit till lilleman, det var från
kusinvitamin L han skickade en galltvål (perfekt eftersom jag inte hittat någonstans
som dom säljer det här) en söt Pingu leksak, blåvita byxor och body.
Kan inte bli bättre William har ju inte mycket pojkkläder som är sina egna. ;)
Vi har ju fått lånat från när kusin L var liten men egna kläder är mest flick. :P
Så det här var perfekt och William tackar så mycket.
Nu ska han bara äta sig stor och stark så han kan ha dom snart.
Men det går nog fortare än vad man tror. :)

Idag tänkte pappa komma över en sväng, men precis när han ringde så
hade jag och lillaman gått och lagt oss så han struntade i det då,
så då passade vi på att sova i två timmar ist vilket var för mig
helt underbart.

Imorgon så står det endast SOVA på schemat jag hoppas att William håller med
mig faktiskt, för det känns att man går upp mellan två och tre gånger per natt.
Kroppen är faktiskt inte van vid det. Henric har börjat sova med öronproppar och
ögonmask, förståligt eftersom han ska upp runt halv sju så jag förstår det.

Måste tacka så mycket för er som kommenterade förra inlägget,
jag vill absolut amma det är inte det utan det är att det inte funkar eftersom
han sög för lite när han föddes så får jag för lite mjölk och han vill ha mer mat
och därför får vi kompensera upp mer ersättningen men jag ammar ju alltid
först sen ligger han och tuttar en hel del också.
Jag hoppas verkligen att jag får mer mjölk för jag vill kunna att bara amma honom
men som det är nu så funkar det inte. Och då har man inget val.
Anledningen till att jag frågar om magdroppar är för att han får så ont i magen
när han har ätit, vi vet inte om det är av ersättningen eller om han får det ändå.
Men vi ska iaf prova och se om det hjälper med magdroppar.
Får se om Henric köper det imorgon när han kommer hem från jobbet,
skulle vara bra vi vill ju inte att lilleman ska ha ont. :(

Nej nu är det sova för oss William kommer snart att somna så då går vi alla och lägger oss.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Skönt med promenad :D

2009-04-16 @ 23:31:56
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: lassika

Bra att han börja sova i vagnen, annars så blir det så jobbigt för dig när ni skall gå ut.

KRAMIS

2009-04-17 @ 10:08:12
URL: http://metrobloggen.se/lassika
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

kom att tänka på en sak.. hjälper dig mer än gärna att göra en ny design! ;)

2009-04-17 @ 12:29:03
URL: http://louisekumlin.blogg.se/
Postat av: Jessica

vad använder ni för ersättning? vi använde semper åt dottern våran och hon fick tokont i magen och vi provade med droppar utan resultat.. då rekomenderare dom nan HA på bvc åt oss och hon blev bättre på en gång :) grattis till eran lille kille förresten :)

2009-04-17 @ 21:22:35
URL: http://www.perskan.blogspot.com
Postat av: Anna

Kul att killen uppskattade presenten! Nu är det bara att skita upp i nacken, galltvål är super på bäbisdynga! Fick också en sådan där mor-barn-bukett när L kom. Tror Micke blev lite avis att det inte var en mor-far-barn-bukett!

2009-04-17 @ 23:27:24
URL: http://www.pluppenopluppan.blogspot.com
Postat av: Johanna

Nämen skulle ni inte få för en tjej.?

Solhatten då?



Krama

2009-04-22 @ 19:28:20
URL: http://familjenkorb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0