Helgen.

Ja har inte blivit något skrivande i helgen har varit fullt upp hela helgen.
I fredags så städade jag massor och fixade så det skulle se beboligt ut här hemma.
Sen på kvällen så kom dom, vi käkade godis och ostbågar och tittade på tv och hade det mysigt.
Sen blev det sängdags ganska tidigt eftersom att vi skulle upp ganska tidigt dagen efter.
På lördagen så gick vi upp tidigt och så gjorde jag scones och sen gjorde Mia i ordning baguetter som vi skulle ha med, dom gjorde hon medans jag skulle åka iväg och lämna Henric och grannen vid fjärilshuset för dom skulle på kickoff med jobbet (deras hemliga gäst var BWO). Sen när jag kom tillbaka åkte vi direkt mot tomtits.
Där mötte vi upp min farbror Johan och hans familj. Och sen sprang vi runt där i flera timmar och hade det super kul, vi gjorde nog det mesta och provade nog nästan allt. Sen vid halv fem åkte vi därifrån och begav oss mot Vagnhärad eftersom att vi skulle dit och käka och så självklart skulle Isse och pappa och Magnus få träffa besökandet också. :D När vi kom dit tog vi det lugnt ett tag och Isse fixade med det mesta. :D Sen blev det dags att grilla fisk och ingen va direkt säker på hur det skulle vara och så, så jag, farbror och pappa hamnade där. Men det blev bra tillslut iaf. :D Havskräftor (nej vi grillade inte dom) lax, grillspätt som jag hade gjort i ordning tidigare och så ris och sallad och sen korv och pommes fanns med. :)
Mumsigt vart det iaf. Alla tyckte det va gott och ungarna va så glada eftersom att dom fick leka massor. Farbror med familj kom nämnligen också dit och det va super trevligt och sen som en eftersläntare kom Sussi en sväng också så hon hann käka med. :D Sen runt halv tio tror jag blev det hemfärd tjejerna va utslagna och somnade i bilen och jag körde.
Igår sen så vaknade Henric och jag väldigt tidigt vid sju och låg och prata lite och kramades tills vi hörde att det var små fötter uppe och tassade då gick vi också upp. Då blev det även scones den morgonen (klart man ska lyxa til det liten) :D
Tjejerna klädde på sig och gick ut till lekparken och sen fixade vi också oss och gick ut. Vi gick mot Vällingby centrum eftersom att Syrrans man inte varit här förut så vi var ju tvugna att visa hur det ser ut här, och då går man ju även förbi den "stora" lekparken som tjejerna säger och de var ju populärt. :D
När vi kom till vällingby centrum så visade det sig att det var Vällingbydagarna och Pettson (som i Pettson och Findus) var där. Sen var det ansiktsmålning och aktiviteter för barn och det var ju också kul. :D
Sen gick vi hemåt alla började bli lite hungriga så då blev det pannkakor och glass sen vart de dags för dom att åka.
När dom hade åkt la vi oss och vilade lite och jag sov till halv åtta på kvällen. :P
Men helgen var riktigt rolig. :D

Kommentarer
Postat av: ida

Låter som en händelserik helg! =)

2008-09-29 @ 22:14:55
URL: http://unfinished.bloggspot.se/
Postat av: Madde

Till Ida: Jodå det var det. :)

2008-09-30 @ 15:37:12
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: lassika

Henrik åt väl inte pannkaka? bra att ni hadda trevligt blir nästan avunsjuk KRAMIS

2008-09-30 @ 17:05:32
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en fräsig mobiltelefon när du röstar :)





Med vänlig hälsning

Astronauten

http://astronautenochfrank.blogg.se

2008-09-30 @ 17:10:20
Postat av: Anonym

Till Mamma: Nej då han åt inte pannkaka han fick kycklingwok som vi åt tidigare i veckan. :) Kramar.

2008-09-30 @ 19:12:34
Postat av: Mia

Tack själv för den underbara helgen, det var härligt att komma hemifrån lite. Hoppas att du trivs på jobbet nu när du har bytt arbetssysslor, själv trivs jag jättebra på arbetet, idag har vi varit vid vattnet hela dagen och grillat kolbullar, mumsigt.....Kramar från oss i Sundsvall

2008-10-14 @ 20:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0