Tvätta?

Idag har jag tvättstugan brukar ha den på onsdagar 16-19 passar bra lugn dag och lite folk som tvättar. Hm brukar vara en mamma där hon var där idag och sist med och jag stör mig på henne. Eller inte på henne utan det hon säger till sina barn. Förra veckan så var det hon jag och en till tjej där och ungarna busade med varandra vilket jag inte alls stör mig på dom leker ju liksom med varandra. Men vad säger mamman då? Jo hon säger att nu får ni sluta leka och så säger hon till den minsta "jag sätter dig i vagnen och spänner fast dig om du inte slutar nu". Barnen fortsatte och sagt och gjort hon satte fast den minsta och den största fortsatte busa med henne fast att hon satt i vagnen, då började den minsta skratta jätte mycket och mamman säger "nu får ni vara tysta" det säger hon FLERA gånger.. Varken jag eller den andra tjejen brydde oss alls om att dom sprang där eller lät, jag manglade och den andra tjejen satt och vänta på att hennes maskin skulle bli klar. Barnen fortsätter att skratta och busa och mamman säger till den minsta "om inte du är tyst nu får inte du någon välling ikväll för det vill du väl ha". Ehhh? Va? Varför säga något sånt för fan barn är ju barn liksom? Jag fortsatte att mangla och den äldsta ställer sig och tittar vad jag gör och jag säger hej till honom och då flinar han och säger hej och går och busar med lillasyster igen. Och mamman fortsatte att säga massa saker som "vill ni ha något äpple när jag är klar så slutar ni nu annars får ni inget" då var jag klar och gick...

Aja folk...

Kommentarer
Postat av: lassika

ja barn är barn och måste få vara det så länge dom kan men det blir vissa som lär sig vuxen livet för tidigt leksaker bort fram med saker som är tänkt för vuxna KRAMIS

2008-10-02 @ 17:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0